wodny kajakowy

Szlak kajakowy Drawa

Uwaga: Opis dotyczy odcinka w obrębie Drawieńskiego Parku Narodowego.

Rzeka Drawa w granicach Drawieńskiego Parku Narodowego ma charakter zmienny od odcinków spokojnych do mających bystry nurt. Niekiedy koryto rzeki przegradzają zwalone drzewa. Na terenie Parku szlak wodny rzeki Drawy dostępny jest dla kajakarzy w terminie od 1 lipca do 15 marca.

  • Przystań Wodna DPN – Drawnik (67,2 km), dł. 1 km
  • Drawnik – Miejsce postoju dla kajakarzy „Most Barnimie” (62,4 km), dł. 4,7 km
  • Miejsce postoju dla kajakarzy „Most Barnimie” – Miejsce biwakowania „Barnimie” (58,8 km), dł. 3,5 km
  • Miejsce biwakowania „Barnimie” – Miejsce postoju „Kładka Konotop” (54,7 km), dł. 4,4 km
  • Miejsce postoju „Kładka Konotop” – Miejsce postoju „Most Zatom” – (50,2 km), dł. 4,7 km
  • Miejsce postoju „Most Zatom”  - Miejsce biwakowania „Bogdanka” (50 km), dł. 0,3 km
  • Miejsce biwakowania „Bogdanka” – Miejsce biwakowania „Sitnica” (42,1 km), dł. 8,1 km
  • Miejsce biwakowania „Sitnica” – Miejsce biwakowania „Pstrąg” – (36,3 km), dł. 5,8 km
  • Miejsce biwakowania „Pstrąg” – Most niskowodny w Głusku – (32,9 km), dł. 3,3 km
  • Most niskowodny w Głusku – Miejsce biwakowania „Kamienna” – (30,4 km), dł2,5 km

W DPN można biwakować tylko w wyznaczonych do tego celu miejscach biwakowania, wyposażonych w małą infrastrukturę turystyczną, w postaci drewnianych ławostołów z zadaszeniem, wiat, ławek, palenisk, tablic informacyjnych, pomostów. Po wniesieniu odpowiednich opłat można tam rozłożyć namiot, rozpalić ognisko, zaparkować samochód. 

Rozkład pól namiotowych pozwala zaplanować etapy spływu Drawą przez Park.

  • Miejsce biwakowania „Drawnik”
  • Miejsce biwakowania „Barnimie”
  • Miejsce biwakowania „Bogdanka”
  • Miejsce biwakowania „Sitnica”
  • Miejsce biwakowania „Pstrąg”
  • Miejsce biwakowania „Kamienna”

Ponadto, w ramach szerszego udostępnienia terenu Parku utworzone zostały dwa miejsca postoju dla kajakarzy: „Most Barnimie” i  „Kładka Konotop” oraz Miejsce odbioru kajaków „Most Zatom”.

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments